Van euro's naar Kuna's - Reisverslag uit Novi Vinodolski, Kroatië van Kim en Maarten - WaarBenJij.nu Van euro's naar Kuna's - Reisverslag uit Novi Vinodolski, Kroatië van Kim en Maarten - WaarBenJij.nu

Van euro's naar Kuna's

Door: Kim en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Kim en Maarten

16 Februari 2008 | Kroatië, Novi Vinodolski

Het is erg vlug gegaan allemaal, we zijn nu in Kroatie! Gisteren reden we vanuit Italie weg richting Slovenie, maar na een half uur Slovenie zaten we al in Kroatie. Hadden wij al moeite met Spaans en Italiaans, Kroaats is zo mogelijk nog moeilijker te begrijpen..! Wel een uitdaging, we zijn net begonnen met het oefenen van ons Duits (wat hier wel veel gesproken wordt).

In Italie zijn we nog in Venetie geweest, was erg leuk. Wij vonden vooral de Dikke Duiven op het San Marco plein grappig. Ze worden de hele dag gevoerd door Japanners die zakjes voer kopen en dan met de duiven op de foto gaan..
De oude gevels en de grachtjes met alle boten waren natuurlijk heel mooi.
In de buurt van Trieste hebben we gewandeld, megagrote mooie waterval gezien (Kim is helemaal fan van watervallen geworden!).

Wat het weer betreft hebben we ook nog niet veel te klagen, nog elke dag een strakblauwe hemel, hoewel het hier wel een stukje kouder is. 's Nachts kroelen we meer dan ooit om het lekker warm te houden!
We kregen in de gaten dat het alweer twee weken geleden is dat we gedoucht hebben. Ook haren wassen hebben we niet meer gedaan, het is te koud om een plens water over je kop te gooien. We zitten er niet mee, extra vest aan en alle vreemde geuren worden bedekt!
Overnachten langs de weg is hier wel verboden, dus we gaan op zoek naar een camping, hoewel ze allemaal gesloten lijken. Misschien dat we binnenkort een kamer bij particulieren huren.

We zijn opweg naar Plitvicka, een van de nationale parken, het ligt vlakbij de Bosnische grens.

Tot snel!

• 16 Februari 2008 - 11:21

Kim En Maarten:

We hebben trouwens ook weer gas!! Omgewisseld aan het Gardameer in Italie.

• 16 Februari 2008 - 11:43

Henry En Richard:

wow alweer het 6e land....
    fantastisch hoor!!
    nog even doorrijden en je kunt naar Olympus.....
    siens he

• 16 Februari 2008 - 12:37

Geertje:

Watervallen Ja! Jel en ik zijn toen bij Coo geweest (ardennen), nu moet ik genoegen nemen met een mooie fontein ;-)

Ik ben vandaag ook een rondje gaan hardlopen door 'n park, gek om te ervaren hoe rustig het daar is ten opzichte van het centrum.

Geniet van Kroatie en je bent hier altijd welkom om te komen douchen!
    Dikke kus

• 16 Februari 2008 - 12:59

Elwi:

Hey Kim en Maarten.

Hele mooie foto's weer gemaakt.
    Geniet nog maar lekker van de tijd dat jullie nog onderweg zijn.
    Hadou war.
    xxx elwi

• 16 Februari 2008 - 13:17

Nathalie:

Leuk om weer iets van jullie te lezen en nieuwe foto's te zien. Nou, nou, Bosnië denk ik dan aan oorlog, het is nu afgelopen maar toch..., lijkt me een rare gewaarwoording om daar rond te lopen. Let goed op jezelf en op elkaar.

Groetjes,

• 16 Februari 2008 - 18:22

Theo En Betsie:

Hoi, hoi Kim en Maarten,
    Dat wordt voor Kim smullen met al die watervallen in Plitvicka. Heb ik ook alleen maar op de folder gezien. We horen en zien het wel hoe jullie het ervaren.
    Lieve groetjes

• 17 Februari 2008 - 15:26

Stella (fsh):

jaloers (again) !

• 17 Februari 2008 - 17:04

ALINE:

LIEVERDS!(L)

We missen jullie wel hoor! wanneer komen jullie terug?
    Kus

• 19 Februari 2008 - 09:16