Busbus is weer als vanouds! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Kim en Maarten - WaarBenJij.nu Busbus is weer als vanouds! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Kim en Maarten - WaarBenJij.nu

Busbus is weer als vanouds!

Door: Kim en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Kim en Maarten

27 December 2007 | Spanje, Sevilla

Hoi hoi!
Bedankt voor jullie lieve reacties! Het gaat nog steeds heel goed met ons en het weer is echt te lekker voor een goed kerstgevoel...

Na ons verblijf bij de Family zijn we langs de Portugees-Spaanse grens naar het zuiden gereden. Onderweg heel veel kastelen gezien en bezocht, elk dorp had er wel een.
Kim is nog ziek geweest een paar dagen en we hebben ook een paar dagen knetterharde regen gehad.

In de Algarve knalde onze uitlaat onder de bus uit. Voor de eerste pot was hij afgebroken en wij kunnen jullie verzekeren, dat geeft een sportief geluid. Van verre hoorde je ons aankomen. Na wat gebel met de ANWB (verliep niet helemaal soepel, lang verhaal) werden we de volgende dag met een takelwagen opgehaald en naar een Nederlandse garage gebracht. In Bouliquime, het was maar liefst 50 km verderop... De chauffeur was heel grappig, hij was echt nog van het type: als ik maar hard genoeg Portugees praat, dan begrijpen ze het vanzelf. Dus hoe vaker wij zeiden: ´no comprendo´, hoe harder hij begon te praten.
We moesten lang wachten voor we geholpen werden bij de garage (wij vonden het helemaal niet erg, lekker Nederlandse televisie gekeken!), maar daarom was de uitlaat gratis gelast. Erg fijn! De garagemeneer keek ook nog even naar de motor voor het rookprobleem, maar alles was in orde. We proberen het nog een tijdje!

Een paar dagen hebben we lekker in verschillende kustdorpen doorgebracht. Alleen gelezen op het strand, een beetje beachbal gespeeld en schelpen gezocht.

We hebben andere Nederlandse campervrienden ontmoet, met zijn tienen in een supercamper gegeten. Heerlijke Indische curry, jamjam!
Een Nederlandse vrouw betrapte ons; Maarten was in de duinen mijn haar aan het wassen, omdat we al een week niet gedoucht hadden. Ze tipte ons toen over een badhuis in de buurt. We hebben voor 13 cent per persoon gedoucht!

Kerst hebben we aan zee gevierd, hier doen ze niet echt aan tweede kerstdag, alle winkels waren toen ook gewoon weer open.

Nu zijn we in Sevilla, busbus staat in San José de-nog-wat. We zijn met de trein hierheen gegaan. Gisteren hebben we namelijk een uur gezocht naar een parkeerplaats, echt te chaotisch om hier te rijden en de bus achter te laten. De trein is ideaal.

Marokko slaan we waarschijnlijk over. We willen nu gewoon heel graag naar het Oosten. We willen een andere keer naar Marokko, met het vliegtuig.

Onze voorraad nog te lezen boeken begint al aardig op te raken, maar gelukkig zijn we nog lang niet uitgepraat met elkaar! We praten veel over onze plannen voor in Nederland.
We houden heel heel veel van elkaar (maarten wilde dit graag even melden!)

We houden jullie op de hoogte van alles!
Veel liefs!

• 27 December 2007 - 15:57

Henry:

ha!!

ons nieuwjaarskaartje is via tante mail verstuurd....

tip: vergeet aan de Costa de Luz niet het mooie natuurgebied te bekijken hé, dat is net iets ten zuiden van Seville.
    Verder ook niet vergeten te zwaaien naar ons, we vliegen overmorgen naar de canarische eilanden, we gaan ook naar de zon :-).

Groetjes!
    Henry (ook van Richard)

• 27 December 2007 - 16:03

Joeri:

Dat klinkt weer allemaal te gaaf! Veel avonturen hebben jullie, echt niet normaal!
    Vandaag ben ik jaloerser dan ooit!
    chau chau

• 27 December 2007 - 17:16

Geertje:

Eej leuk stel,

Ik hoop jullie nog te kunnen uitnodigen in mijn toekomstige crib in Madrid, dat zou echt tof zijn. Als dit niet in jullie plannen past, niet getreurd!

Busbus met zo'n geluid heeft ook wel iets, hoewel het natuurlijk niet bevorderlijk is voor haar eigen gezondheid.

Ga in Sevilla eens naar een echte flamenco show! Zeker de moeite waard. Ik weet dat ik naar een gratis optreden ben geweest, misschien even rondvragen. En kijk eens op mijn oude site, wie weet levert dat jullie nog ideeen op.

Betrapt met het haren wassen, jaja ;-)

Kim en Maarten, jullie zijn te gek!
    Liefs Geertje

• 27 December 2007 - 22:56

Thierry, Tygo En Ver:

He lieve vakantiegangers!!
    Heb eindelijk jullie jullie site weer gevonden..
    Vet relaxt om te horen dat alles zo goed gaat daar.
    Hier gaat alles vanzelf .
    Tygo word al een echte vent!!
    Als je je e-mail even naar mij stuurt kunnen we wat foto's sturen.
    Alvast een hele fijne jaarwisseling met zn tweetjes en ik hoop dat de busbus zich verder goed houd.
    Dikke knuf van Familie Breukers!!!!
    Thiery.slingeraar@hotmail.com

• 28 December 2007 - 16:39

Inge:

Hey Kim en Maarten,
    fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat.
    Wat een mooie foto's weer zeg, ze worden alsmaar mooier!
    Fijne jaarwisseling!!

• 30 December 2007 - 10:37

Jan En Nathalie:

Wat een mooie foto's weer. Inderdaad om jaloers van te worden. Wij vinden dat Kim steeds Spaanser wordt in haar uiterlijk. En nu met een flamencojurk aan!! De kerstspullen kunnen weer opgeruimd worden. Het verblijf van Nani en Alain was zeer geslaagd. Wij zijn met Oud en Nieuw bij de buren.

Lieve groeten,

Jan en Nathalie

• 30 December 2007 - 15:12

Loes:

Leuk om weer een berichtje te ontvangen vanuit het zonnige zuiden!
    Fijne jaarwisseling, weten jullie al waar jullie het vuurwerk gaan bekijken?

Groetjes, Loes

• 30 December 2007 - 16:17

Theo En Betsie:

Heej luitjes,

we hebben vrijdag een mooie middag gehad in Zaltbommel bij de trouwerij van Hans en Jose. Vele toespraken, allemaal geweldig, mooi, emotioneel. Ook Jelske had een mooie toespraak en een beeldschone jurk aan.
    Jullie verhaal is ook weer fijn om te lezen en de foto's mooi om te kijken. Weer tot snel. Fijne jaarwisseling
    XX

• 31 December 2007 - 16:58

Elwi:

Lieve Kim en Maarten.
    Wij wensen jullie een knallende jaarwisseling.
    En voor 2008 wensen wij jullie heel veel geluk & liefde & gezondheid toe.
    Geniet ervan samen.
    Groetjes elwi
    Hadou war

• 02 Januari 2008 - 06:31

Ellen:

Ik wil jullie een mooi 2008 toewensen samen! Het eerste deel van het jaar gaat dat ook zeker lukken met zo'n mooie reis denk ik zo! Ga zo door!
    Liefs Ellen

• 02 Januari 2008 - 18:30

Ria En Herman:

hoi Kim en Maarten.
    Een heel goed en gezond 2008 en geniet verder van jullie reis.