Trabalhar - Reisverslag uit Faia, Portugal van Kim en Maarten - WaarBenJij.nu Trabalhar - Reisverslag uit Faia, Portugal van Kim en Maarten - WaarBenJij.nu

Trabalhar

Door: Kim en Maarten

Blijf op de hoogte en volg Kim en Maarten

04 December 2007 | Portugal, Faia

Hallo allemaal!

Ten eerste: Het weer is nog steeds heerlijk! Gisteren hadden we een portugees verjaardagsfeestje buiten, want een van de kinderen was jarig. Vandaag ook weer lekker in de zon op een luie stoel gezeten (eventjes). Ik (Maarten) heb beton gestort met Joachim, veel wijn gedronken en we beginnen morgen met het plukken van de olijven.

Gisterenavond zijn we getuige geweest van de geboorte van een pup. In totaal zijn er zes geboren (zie foto). Iemand interesse? Er is hier namelijk echt een hondenoverschot!

Onze surprises zijn al bijna klaar (die van Kim is natuurlijk al helemaal klaar).

Dat was het weer voor vandaag, er volgt snel weer een nieuw bericht!

liefs...

• 03 December 2007 - 19:29

Jan:

Heerlijk om weer iets te horen van jullie.Maarten, vertel es iets meer over die watermijn? Lijkt me wel heel spannend allemaal. Je bent heel erg lief zo met dat lammetje, Kim! Dat is nog eens een echte knuffel...............
    Hoe staat het met jullie portugees, zo te zien luikt dat al heel aardig.., wat heb jij nou in je hand, Maarten?
    Groetjes,

• 03 December 2007 - 20:32

Elwi:

Hey Kim en Maarten.
    Wij wensen jullie een fijne sinterklaasavond, en succes met olijven plukken.
    Hadou

• 04 December 2007 - 16:00

Betsie:

Wat leuk om al weer zo snel iets te horen van jullie. Super gaaf die watermijn. Daar wil ik ook wel meer over horen, net als Jan. Wij hebben vanavond surprise want morgen is Dorus weer naar Maastricht. Succes met de olijven plukken en geniet nog maar van het heerlijke weer. Hier is het nat en stormachtig.
    Lieve groetjes Betsie

• 04 December 2007 - 19:04

Maarten:

Toelichting bij de watermijn...

Het domein ligt op een vrij steile helling. Lang geleden zijn er door mensen terassen gecreerd voor de landbouw. Men ontdekte dat er een aantal wataderen door de berg lopen. Op verschillende hoogtes zijn er mijnen in het graniet gehakt richting de wateraderen. Het water dat hieruit stroomt werd gebruikt voor het land en het vee.
    De meeste watermijnen lagen tot twee weken geleden allemaal verborgen achter enorme bramenbossen. Vorige week hebben Kim en ik er een aantal ontdekt en vrijgemaakt. De meesten zijn maar een paar meter diep. Die op de foto is wel 50 meter diep met verschillende vertakkingen!!! Heel spannend om daar met de zaklamp in op onderzoek te gaan.

Kim is vandaag bezig geweest er nog een vrij te maken. Morgen om 8 uur beginnen we met de olijvenoogst.

groet,
    Maarten

• 05 December 2007 - 16:31

Sint En Piet:

Is kim ondertussen nu al terug?
    Of moeten wij de politie bellen vlug?
    Wij weten nu heel wat meer over de mijn
    Dat ontdekken lijkt ons een waar festijn.
    Je merkt dat Sinterklaas is in het land,
    Hij heeft nu zelfs de pécé bemandt.
    Als je van 't jaar zoet bent geweest
    en door half Europa hebt gereesd
    krijg je vanavond veel lekkere dingen
    en ga je met de kinderen liedjes zingen.
    Binnenkort ga ik weer terug naar Spanje
    en misschien pluk ik appeltjes van Oranje
    Wie weet zien wij elkaar weer daar?
    en anders zeker het volgende jaar!

Doe ze de groeten, en zwaai met de roe
    wij wensen jullie een fijne avond toe..

Sinterjan en Nathapiet

• 11 December 2007 - 16:32

Jan En Nathalie:

Hoegaathet.nu??

• 14 December 2007 - 14:05

InStyle:

Hoi kim en maarten
    allereerst bedankt voor jullie kaart, wel excuses voor de late reactie, maar kim je weet hoe we hier zijn met de computer....;(.
    We zijn blij om te horen dat jullie zo genieten van jullie avontuur! Maak er samen iets moois van maar dat lukt jullie vast en zeker.
    Vanuit het koude heesch alvast helefijne kerstdagen en een spetterend 2008!
    gr. de meiden van InStyle

ps.we missen je wel hoor kim :(

• 15 December 2007 - 01:01

Remyenevelien:

Hoi Kim en Maarten. Ik zag dat jullie op onze site gereageerd hadden. Helaas zijn we alweer terug in Nederland om de kerst te vieren (doen we niet goed hè..) daar was het weer veel beter. Wij komen begin maart weer naar het zuiden, om precies te zijn Barcelona. Daarna trekken we langs de middellandse zee naar Italie. Ik weet niet wat jullie planning is maar als jullie daar dan ook zijn moeten we maar even contact houden. Het lijkt ons leuk om een stukje met jullie op te trekken. We hebben wat negatieve verhalen gehoord over Marokko dus we zijn er niet naartoe gegaan. We zien jullie reactie wel weer op onze site.

Groetjes Remy en Evelien